
-MAPES INTERACTIUS
-Interactius, enllaç
-Muts, enllaç
-DOCUMENTALS
-Geologia: "Així es va fer el planeta Terra", enllaç
-PRESENTACIONS DE DIAPOSITIVES
-Introducció al coneixement geogràfic, enllaç
-FITXES D'ACTIVITATS
-Coordenades geogràfiques, enllaç
Carta del cabdill indi Seattle, enllaç
TEMA 1: L'ESTUDI FÍSIC DEL MÓN
-MAPES INTERACTIUS
-Interactius, enllaç
-Muts, enllaç
-DOCUMENTALS.
-Geologia: "Així es va fer el planeta Terra", enllaç
-Els climes de la Terra, enllaç
-"La història del món en dos hores" (2011), enllaç
-PRESENTACIONS DE DIAPOSITIVES.
-L'espai físic en què vivim, enllaç
-Les aigües, enllaç
-DOSSIER I ACTIVITATS, enllaç
-ACTIVITATS CLIMES I PAISATGES, enllaç
TEMA 2: L'ORGANITZACIÓ POLÍTICA DEL MÓN

-MAPES INTERACTIUS,enllaç
-Mapa històric animat, des de l'any 1000 dC, enllaç
-PRESENTACIONS DE DIAPOSITIVES
-Els Estats, ONU i UE, enllaç
-Organització política de les societats, enllaç
-Els Estats del món, enllaç
-Qüestionari sobre la pel·lícula Invictus, enllaç
TEMA 3: LA POBLACIÓ MUNDIAL

-INDICADORS DE PAÏSOS (població, economia...),enllaç
-DOCUMENTALS I VÍDEOS:
-"Ja som més de 7000 milions de persones al món", 7 minuts,enllaç
-"Extinción", del programa tres14 de TVE, 28 minuts, enllaç
-"¿Cuánta gente cabe en el planeta Tierra", 52 minuts, enllaç
-PRESENTACIONS DE DIAPOSITIVES:
-La demografia, enllaç
-Moviments migratoris, enllaç
-TREBALL SOBRE "EL VOSTRE PAÍS", enllaç
TEMA 4: EL MÓN, UNA ECONOMIA GLOBALITZADA

-PRESENTACIONS DE DIAPOSITIVES:
-L'activitat econòmica, 17 diapositives, enllaç
-Organització econòmica de les societats, 13 diapositives, enllaç
-Una economia globalitzada, 26 diapositives, enllaç
-DOCUMENTALS I VÍDEOS:
-El decreixement en un minut, Historiata wordpress, enllaç
-L'origen de la crisi, entevista a Vicenç Navarro, enllaç
-Aleix Saló: "Europesadilla", crisi i corrupció política, enllaç
-TREBALLS:
TEMES 5, 6 i 7: ELS SECTORS ECONÒMICS
(en construcció)

-SECTOR PRIMARI
-SECTOR SECUNDARI
-SECTOR TERCIARI
TEMA 8: UN MÓN DE CIUTATS

-PRESENTACIONS DE DIAPOSITIVES:
-L'espai urbà, enllaç
-Un món de ciutats, enllaç
-DOCUMENTALS I VÍDEOS:
-Un món de ciutats (youtube, 28'), enllaç
-Un planeta de grans ciutats (TV3-Món 324, 25'), enllaç
-Les 20 ciutats més poblades del món el 2014 (youtube, 10'), enllaç
-TREBALLS:
-Activitats relacionades amb l'urbanisme (IES Juníper Serra), enllaç
-Pàgina amb material interessant del tema (imatges, mapes, activitats...), enllaç
TEMA 9: EL REPTE DEL DESENVOLUPAMENT

-PRESENTACIONS:
-El repte del desenvolupament i el benestar, enllaç
-El desenvolupament, 17 diapositives, enllaç
-DOCUMENTALS I VÍDEOS:
-"Els camins més perillosos per anar a l'escola", TV3, 43 min., enllaç
-"10 extraordinàries idees per lluitar contra la pobresa en el món", enllaç
-Campanya d'Amnistia Internacional. Petites obres d'art del món de la publicitat. Enllaç
-Economia: crisi i desigualtats, profe Jaime, enllaç
-PEL·LÍCULA:
-Estació Central de Brasil, una visió de la pobresa (consultar la pàgina 277 del llibre de text).
TEMA 10: LA SOSTENIBILITAT MEDIAMBIENTAL
TREBALL
SOBRE ELS PROBLEMES QUE L'HOME PROVOCA EN EL MEDIAMABIENT
Aneu a realitzar un treball sobre els
problemes que l'home provoca amb les seves accions en el mediambient i sobre
les possibles solucions o formes d'evitar-los.
La classe quedarà dividida en 5 grups i a cada grup li correspondrà un dels problemes mediambientals que apareixen en el tema 10 del vostre llibre.
La classe quedarà dividida en 5 grups i a cada grup li correspondrà un dels problemes mediambientals que apareixen en el tema 10 del vostre llibre.
Passos que heu de donar:
1) Llegir el punt que us ha correspost, entendre-lo bé i preguntar al professor si teniu algun dubte.
2) Amb la informació del llibre i alguna complementària que pugueu obtenir d'algun dels enllaços que hi ha en aquesta entrada del blog, heu d'elaborar un qüestionari, una sèrie de preguntes (15 mínim), que serà la base de l'entrevista que haureu de "interpretar" en classe.
3) Una vegada elaborat el qüestionari l'hi mostrareu al professor.
4) Fet i aprovat el qüestionari haureu d'elaborar les respostes mitjançant la informació del llibre i de les pàgines web seleccionades.
5) Una vegada elaborades les respostes les hi mostrareu al professor.
6) Realitzareu una presentació powerpoint amb imatges del problema que us ha correspost.
7) Busqueu algun vídeo (ha de ser breu) sobre el problema tractat.
8) Preparareu la "representació" de l'entrevista. Una persona serà l'entrevistador, i les altres seran els experts en el tema.
9) Tots els grups realitzaran la representació de l'entrevista davant els seus companys. S'acompanyarà d'imatges i vídeos.
10) Si voleu podem gravar les entrevistes en vídeo.
11) EIVISSA: en una cartolina haureu de tractar un dels problemes més preocupants de l'illa d'Eivissa en l'actualitat (l'escassetat de l'aigua). Amb informació escrita i visual haureu de treballar les causes, les conseqüències i les possibles solucions.
TOT AIXÒ HA DE SER BREU I HEM D'ELABORAR-HO AMB RAPIDESA: EL TREBALL HA DE SER SENZILL PERÒ BEN REALITZAT
1) Llegir el punt que us ha correspost, entendre-lo bé i preguntar al professor si teniu algun dubte.
2) Amb la informació del llibre i alguna complementària que pugueu obtenir d'algun dels enllaços que hi ha en aquesta entrada del blog, heu d'elaborar un qüestionari, una sèrie de preguntes (15 mínim), que serà la base de l'entrevista que haureu de "interpretar" en classe.
3) Una vegada elaborat el qüestionari l'hi mostrareu al professor.
4) Fet i aprovat el qüestionari haureu d'elaborar les respostes mitjançant la informació del llibre i de les pàgines web seleccionades.
5) Una vegada elaborades les respostes les hi mostrareu al professor.
6) Realitzareu una presentació powerpoint amb imatges del problema que us ha correspost.
7) Busqueu algun vídeo (ha de ser breu) sobre el problema tractat.
8) Preparareu la "representació" de l'entrevista. Una persona serà l'entrevistador, i les altres seran els experts en el tema.
9) Tots els grups realitzaran la representació de l'entrevista davant els seus companys. S'acompanyarà d'imatges i vídeos.
10) Si voleu podem gravar les entrevistes en vídeo.
11) EIVISSA: en una cartolina haureu de tractar un dels problemes més preocupants de l'illa d'Eivissa en l'actualitat (l'escassetat de l'aigua). Amb informació escrita i visual haureu de treballar les causes, les conseqüències i les possibles solucions.
TOT AIXÒ HA DE SER BREU I HEM D'ELABORAR-HO AMB RAPIDESA: EL TREBALL HA DE SER SENZILL PERÒ BEN REALITZAT
Síntesi sobre el material que heu d'elaborar: elaborar un qüestionari i les seves respostes, fer una presentació powerpoint (imatges i vídeos) i una cartolina sobre el problema de l'aigua a Eivissa.
RECURSOS
GENERAL:
Sobre els problemes que l'home ocasiona en el mitjà en general.
GENERAL:
Sobre els problemes que l'home ocasiona en el mitjà en general.
Sobrel'acció de l'home sobre l'ecosistema.
Mapa dela contaminació al món
Lespersones i el medi. (presentació, veure últimes diapositives)
El medi físic i nosaltres (presentació, veure diapositives a partir de la 12)
Riscosnaturals i problemes mediambientals
Naturalesai societat
USOS I CONTAMINACIÓ DE LES AIGÜES
Sobre els usos de l'aigua i la contaminació de l'aigua. També sobre mesures per al'estalvi d'aigua.
Mapa dela contaminació al món
Lespersones i el medi. (presentació, veure últimes diapositives)
El medi físic i nosaltres (presentació, veure diapositives a partir de la 12)
Riscosnaturals i problemes mediambientals
Naturalesai societat
USOS I CONTAMINACIÓ DE LES AIGÜES
Sobre els usos de l'aigua i la contaminació de l'aigua. També sobre mesures per al'estalvi d'aigua.
Sobreexplotaciói contaminació de les aigües.
Contaminacióde les aigües.
Contaminacióde les aigües II
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA
Sobre lacontaminació atmosfèrica.
Sobre elcanvi climàtic.
Efecteshivernacle i canvi climàtic.
Gràficinteractiu sobre l'efecte hivernacle.
Contaminacióde les aigües.
Contaminacióde les aigües II
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA
Sobre lacontaminació atmosfèrica.
Sobre elcanvi climàtic.
Efecteshivernacle i canvi climàtic.
Gràficinteractiu sobre l'efecte hivernacle.
DESERTIFICACIÓ I EROSIÓ
Sobredesertificació.
Desertificaciói erosió.
Desforestaciói desertificació.
PÈRDUA DE LA BIODIVERSITAT.
Destrucciód'hàbitat.
Labiodiversitat en perill.
La pèrduade biodiversitat
PROTECCIÓ DE LA NATURALESA
Proteccióde la naturalesa: desenvolupament sostenible.
Desenvolupamentsostenible.
FITXES ACTIVITATS PROBLEMES MEDIAMBIENTALS, enllaç
HISTÒRIA I CULTURA DE LES ILLES BALEARS
-Els molins de Santa Eulària, d'Antoni Ferrer, enllaç
-Guia de rutes per Eivissa, enllaç



Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada